Algemene voorwaarden
Diensten
Medisch Pedicure van Gaalen zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, rekening houdend met de wensen van de cliënt. Hierbij worden de eisen van goed vakmanschap in acht gehouden, evenals hygiëne richtlijnen en het bedrijfshandboek voor medisch pedicures.
Afspraken
Behandelen vinden op afspraak plaats. Afspraken kunnen via de website, telefonisch of WhatsApp worden gemaakt. De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk (uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak) aan Medisch Pedicure van Gaalen door te geven. De afmelding kan telefonisch, per voicemail, sms of WhatsApp geschieden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag de praktijk 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen
Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd arriveert, dan mag de praktijk de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Tarieven en betaling
Medisch Pedicure van Gaalen vermeldt alle tarieven van behandelingen op de website en productprijzen zijn zichtbaar in de praktijk. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de instrumentele behandeling en eventuele producten, contant of per pinbetaling te voldoen. In uitzonderingen waarbij sprake is van onvoorziene omstandigheden, mag de cliënt de factuur per overboeking betalen. De cliënt stelt zich hiermee verplicht om de factuur per omgaande over te maken aan de praktijk. Bij in gebreke blijven van betaling , kan de pedicure na de verlooptijd van factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter incasso te stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten komen zullen geheel voor rekening van de cliënt komen.
Werkwijze, persoonsgegevens & privacy
Voorafgaand aan de eerste behandeling vindt een anamnese plaats. Hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak doorgenomen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de juiste en volledige gegevens m.b.t. ziektes, aandoeningen en allergieën te geven. Op deze manier kan vooraf worden beoordeeld of er sprake is van een contra-indicatie en kunt u zo nodig doorverwezen worden naar een podotherapeut of uw huisarts. Bij het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens is de praktijk niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling. De persoonlijke gegevens worden door de praktijk opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandelt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Uw persoonlijke en medische gegevens worden uiteraard nimmer aan derden verstrekt. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines. De cliënt heeft ten allen tijde recht op dossierinzage.
Aansprakelijkheid
De praktijk kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Beschadiging en diefstal
de praktijk is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk. De pedicure zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan. De pedicure is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie ProVoet. De pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De pedicure meldt diefstal bij de politie.
Garantie
De praktijk geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en op de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
De cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt.
- De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
* de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd
- De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
* de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
Klachten
Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan de praktijk.
De praktijk dient de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal de praktijk de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien de praktijk en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
Gedrag
De cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de praktijk het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.